Ένα μπουκέτο λουλούδια πίσω από το επιβλητικό Αρχοντικό Τσιατσιαπά.

Με μία φράση σας έχω συνηθίσει:"Να χάνεσαι στα στενά της και να μην σε νοιάζει!"
Κάπως έτσι θα χαθούμε και σήμερα και λίγο διαφορετικά.Λίγο πιο περιγραφικά αλλά το ίδιο μαγικά!




Ένα σακίδιο στην πλάτη και ξεκίνησα για την γνωστή βόλτα..(ξέρετε,μην τα ξαναλέμε!)..θα μου πείτε γιατί σακίδιο..πώς αλλιώς,αφού το δώρο του αγαπημένου μου Αργυράκη και της Κάτιας,ήταν ένα καλό κίνητρο να κάνω κάτι διαφορετικό...

Βάδιζα στη Βόρεια παραλία και έφτασα στο επιβλητικό Αρχοντικό Τσιατσιαπά,το χαρακτηριστικό Αρχοντικό λίγο πριν τον ναυτικό όμιλο,στην συνοικία Απόζαρι.Ένα μεγαλόπρεπο κτίσμα με πλούσιο διάκοσμο,τοιχογραφίες και ξυλόγλυπτα,χτισμένο στις αρχές του 18ου αιώνα.


Για πρώτη φορά δεν φωτογράφισα,αλλά περπάτησα στο δρομάκι δίπλα του..και έφτασα να κοιτάξω στο αριστερό μου χέρι τον Ι.Ν. Εισόδια Της Θεοτόκου.Δεν έιχε τύχει να την δώ ποτέ!Πλησίασα και είχε αφημένα φρεσκοκομμένα λουλούδια!Ένα όμορφο μπουκέτο που κάποιος πέρασε και άφησε στην χάρη Της.Δεν χάνω ευκαιρία,κάθομαι στα σκαλιά της, έχοντας μπροστά μου την πίσω όψη του Αρχοντικού Τσιατσιαπά και βγάζω το αγαπημένο μου βιβλίο : ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΑ ΜΝΗΜEΙΑ 



 

Διαβάζω:
Ο ναός οικοδομήθηκε στις αρχές του 17ου αιώνα,αιώνα που στην ευρύτερη περιοχή που χαρακτηρίζεται παραδοσιακή στο βιβλίο,παρατηρείται νέα δόμηση με χαρακτηριστικά κτίσματα:
  • Τον Ναό των Ταξιαρχών
  • Τον Άγιο Δημήτριο
  • Τον Άγιο Γεώργιο του βουνού 
  • Τον Άγιο Νικόλαο Κυρίτζη
Ο εν λόγω Ναός είναι κτισμένος επάνω σε βράχο,για αυτό και παρατηρείται υψομετρική διαφορά.Αναφορικά με την ζωγραφική,αναφέρει πως ο ανατολικός τοίχος κοσμείται με την παράσταση της Μέλλουσας Κρίσης,στην κάτω ζώνη εικονίζονται ολόσωμοι οι Άγιοι και στην μεσαία και πάνω ζώνη,σκηνές από μαρτύρια των Αγίων.Το γεγονός πως πρόκειται για μετόχι της Μονής Σινά,συνηγορεί η ύπαρξή του εικονογραφημένη στον τοίχο.

Προσωπικά,δεν είχα την τύχη να τα δώ με τα μάτια μου καθώς το λουκέτο ήταν εκεί να με 'εμποδίζει'.Ταξίδεψα όμως μέσα από τις σελίδες του υπέροχου αυτού βιβλίου,που ίσως δεν πρέπει να λείπει από κανέναν.

Το ταξίδι συνεχίζεται...όσο υπάρχει αγάπη για αυτή την πόλη και σελίδες-συνοδηπόροι,εκεί που τα πόδια και τα μάτια δεν μπορούν να πρωταγωνιστούν!

Την αγάπη μου...



Κείμενο-Φωτογραφίες:Παπαγεωργίου Ντίνα
(Αποσπάσματα από το βιβλίο ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΑ ΜΝΗΜEΙΑ_ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ,Χρωμογραφή 1995)

To βιλίο μπορείτε να το προμηθευτείτε από τα Σουβενίρ Αργυράκης_2467028021





facebook page:Γυρολιμνιά Καστοριάς



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις